portugal

hej bloggen det gär kommer nog bli ett ganska långt
innlägg men läs det iallafall så är ni gulliga<33333
Jag kom hem från portugal igår och jag kunde tyvär inte blogga
där för att det var fullt upp hela tiden. Men nu ska jag berrätta.
Vi hade ju hyrt en villa där så när vi kom dit så hade vi två pooler.
En vanlig pool och ne jaqtsi (stavning) vi badade typ hela dan där.
Nästa dag så fick vi till stranden. Det var en jätte häftig strand!!!!!
Det var typ som ett högt berg som var uppbyggt runt hela stranden
och vattnet var helt turkost. Jag ska visa er bilder sen. Men det var verkligen otroligt varmt där.
Nästa dag var vi på en ny strand för det var nästan för höga vågor på den andra men
det var bara kulligt. På nästa strand var det typ inga vågor alls....det var inte lika kul så jag
satt mest bara och läste. Sen nästa dag var vi på en vattenpark som heter slide & splash. Det
var skit roligt där!!! det fanns typ tusen rutshkanor som man åkte. Jag åkte alla förutom baby rutshkanorna.
Den rolifaste hette black hole och där var det helt kolsvart när man åkte så man såg absolut ingenting
och så var det massa stup som man åkte ner för. Den var skitkul. Nästa dag var vi på stranden hela dan.
Det var ganska långtråkigt eftersom vi var på den utan vågor. Men när vi åt lunch så såg det ut som
att bruno mars kom in men jag såg inte säkert för han hade solglasögon och hatt på sig. Men han pratade
engelska iallafall. På kvällen gick vi på en resturang som låg på ett berg. Man kunde gå in i en smal gång och
när man kom fram så var det som ett rum med fönster i. Fast det var ju inga fönster men det såg ut som det. Det låg precis ovanför vattnet. Och vi var ju på ett berg så man såg ner till vattnet som var alldeles turkost men det var lite läskigt för man kunde ju ramla ut och dö!! Nästa dag var dagen innan vi skulle hem och då tog vi det bara lugnt. Jag läste två böcker och simmade 100 längder i poolen. Det blev 1000 meter. Men det var endå inte så jobbigt. Sen på natten kl 4 fick vi gå upp för vårt plan gick kvart i sju...det var välldigt jobbigt. Så idag sov jag till klockan tio haha.



här va den som alla sa var den läskigaste. Den var högst men jag tyckte
inte alls att den va så läskig.



här var massa vatenrutsbanor som jag åkte. Dom var inte läskiga men
ganska roliga.



här är balck hole...lite dålig bild på den sry för det<3





här var den som jag tyckte var läskigast men jag åkte den 6 gånger haha.
Det ser inte ut att gå så snabbt men det går jätte snabbt!! Och man får massa vatten
i ansiktet så man ser ingenting och så stutsar man på vattnet när man landar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0